T.2: La nutrició I: L'aparell digestiu

En el segon tema de biología em estat treballant generalment la nutrició i una visió més concreta de l'aparell digestiu.

Comencem amb la nutrició:

La nutrició és el conjunt de processos en el que es produeix un intercanvi de matèria i energía entre els éssers vius i el seu entorn. Es concentra en importar nutrients al organisme.













Dins de l'apartat de nutrició he après sobre l'obesitat.
És una malaltia crónica que es basa en l'acumulació excessiva de greixos o en l'hipertròfia en el teixit adipós, que bàsicament és quan les reserves d'energia es guarden en forma de greix corporal.

Les causes de l'obesitat poden ser per exemple les begudes ensucrades o els menjars ràpids com el 'BurgerKing', si es prenen en excés pot arribar a casos extrems com la mort.


Resultat d'imatges de cocacola no






L'aparell digestiu en resum:
És l'aparell que extreu les substàncies nutritives dels aliments en el prcoés de la digestió.

Dins de la ingestió de la boca, hi han dos tipus de de digestió:

-DIGESTIÓ MECÀNICA: Aquesta és la que tots coneixem, la part de mastegar i fer els aliments en troços més petits. Realitzada per les dents i els moviments musculars.

-DIGESTIÓ QUÍMICA:  Aquesta altre és la produida pels sucs digestius i les glàndules salvals, és a dir la saliva.. perquè tot quedi com una massa i ben triturat per poder-ho digerir.
Resultat d'imatges de digestió química  


     
En general el que m'ha ajudat bastant en aquest tema per entendre-ho millor ha sigut el power point que ens ha fet el profesor, d'allà vaig poguer fer-me apunts i era tot molt més clar.
També m'ha semblat bé i m'ha ajudat és l'activitat de grups que vam fer, quan ens vam posar en rotllana a discutir sobre el tema, em va quedar tot molt clar.

A l'hora d'estudiar crec que hauria de xerrar menys i atendre més a classe, i aixecar la mà si tinc algún dubte i participar més, no tenir por d'equivocar-me.








No hay comentarios:

Publicar un comentario