T.1: Una visió general sobre l'ésser humà


En aquest primer tema de biología de 3r d'ESO hem estat treballant l'ésser humà, hem après el funcionament de la cèl:lula,els nivells d'organització: els teixits, els òrgans, sistemes i aparells.. i també una mica sobre les malalties.


He après el procés de la producció de proteïnes.
Primer es produeix una còpia de l'ADN, i a partir d'aixó s'uneix als ribosomes. Llacvors ho introdueixen al RER les proteïnes que produeixen. Les proteïnes s'empaqueten en vesícules i es dirigeixen cap a l'aparell del Golgi. Finalment les vesícules exoulsen les proteïnes madues cap a l'exterior.



He après què és un teixit i els diferents tipus:
Un teixit és un conjunt de cèl·lules  semblants que realitzen una funció coordinada.
Hi han 4 tipus:
- El teixit epitelial: format per cèl·lules fortament adherides les unes a les altres per formar capes.
- El teixit connectiu: format per cèl·lules poc diferenciades envoltada d'una substància intercel·lular.  
- El teixit muscular: format per cèl·lules allargades, és responsable de la contracció i relaxació muscular.
- El teixit nerviós: Format per una xarxa complexa en la qual interactúen les neurone i les cèl·lules de glia. 

 Resultat d'imatges de tejido epitelial    Resultat d'imatges de teixit connectiu      Resultat d'imatges de tejido muscular






També he après sobre els sistemes i aparells del nostre cos:

Sistemes: Formats per òrgans compostos pel mateix tipus de teixit que realitzen una funció determnada.



-S. Circulatori

-S. Limfàtic: S'encarrega de retornar l'excés de líquid a la sang, transporta greixos que s'absorbeixen a l'intestí i intervé en la defensa contra infeccions.
-S. Muscular
-S. Esquelètic
-S. Nerviós
-S. Endocrí: Les hormones secretades viatgen per la sang i modulen el seu comportament.
-S. Immunitari
Els que he explicat són els que he après aquest any.
Resultat d'imatges de sistema endocrí           


Aparells: Formats per un conjunt d'òrgans de diferent composició i funció que actuen de manera cordinada per dur a terme una funció superior.


-A. Digestiu
-A. Circulatori
-A. Respiratori
-A. Urinari
-A. Reproductor
-A .Locomotor

Resultat d'imatges de aparell circulatori               
               


El que m'ha anat bé:


El que m'ha anat bé per estudiar, ha sigut fer-me un resum de tot i amb les meves paraules explicar-m'ho. O també vaig entrar al YouTube i vaig posar videos de dibuixos animats que exolicàven els temes tractats en aquest tema 1.


 

1 comentario:

  1. que pinta la xocolataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ResponderEliminar